søndag 31. desember 2017

Jeg har vært snekker

Her kommer et lite tilbakeblikk på et par snekkerprosjekter:

Sommeren som aldri ble sommer ble brukt til et lite prosjekt, som "balla på seg", og ble til et stort prosjekt 😱 
Du vet...når en ikke er snekker ... men hiver seg ut i et snekkerprosjekt .... det ble mye grubling.... prøving og feiling....men nå står den der; 
leveggen med vindu og fuglebur topp!
🐦🌷🐦🌸🐦🌺🐦🌻🐦
Jeg hadde de gamle vinduene fra verkstedet, hadde lyst å bruke ett i denne veggen, 
og jeg hadde reste/gjenbruks-materialer, det var utgangspunktet. 
Og det skulle ikke være en vanlig levegg, den skulle være annerledes og litt gøy. 
Samtidig skulle den gi ly for blomster, det var jo selve funksjonen. 
Etterhvert fikk den også jordbær på taket over vinduet!
og en fin plass for sag-skiltet 🙌



  Så snekkeren som slett ikke er noen snekker...hun lærte masse på dette prosjektet 😜
litt små plukk står igjen til neste sommer,  men..ja, jeg ble fornøyd.


Så kom høsten og jeg hadde masse kreative planer på verkstedet......men....
så ble det usikkerhet rundt arbeidsplassen og jobben min.....
og dermed klarte jeg ikke å sitte rolig å være kreativ, det ble for mye tanker 
Så fikk jeg bruke tankene på noe annet....jeg har jo et gammelt hus må vite. 
Jeg manglet et soverom...og jeg hadde flere gamle vinduer 😁😂
På´n igjen som snekker!
Denne loftstua er ikke mye brukt, men har dør til begge soverommene, 
her må det opp med vegger for å få egen inngang til alle rommene...
det har jeg aldri gjort før.......men det klarer jeg helt sikkert (Pippi)
Det vanskeligste skulle vise seg å være at huset er så skeivt og skakt 😌
ingen massekapping av stendere og plater her nei 😜
også skulle jeg absolutt inn med vinduer her også, de gale har det godt 😜 det ble myyyyye plunder...
 (Grønnskjæret et kun pga av kveldslys, rommet er ikke grønt 😂)
Jeg bare elsker den døra 😍den var super enkel å lage og ble akkurat slik jeg ville ha den. 
 Dette rommet ble nå en kombinert Tv-stue og gjesterom, med egen inngang. 
De innvendige vinduene kan stå åpne for at varmen skal få sirkulere i huset.
Samtidig som det gir fint gjennomlys, og gjør at rommet virker større.
Det tok sin tid, og det gikk med "litt" acryl, men jeg kom i mål ved nettopp; å bruke tid.
Jeg har igjen lært masssssssse 👏👏👏👏👏👏
Det finnes ikke maken til disse prosjektene - det synes jeg er gøy!

og snøballen rullet
det ble et prosjekt til......
det får bli et nytt blogg innlegg ..👀
Takk til dere som titter innom 
i disse juletider, og ellers 💜
Dordi

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...