onsdag 17. august 2011

Pute-produksjon

I sommer har jeg laget puter og gitt som gaver. Dvs LAGET puter er sterkt overdrevet, jeg har ikke
sydd et eneste sting :) Det finnes ferdigesydde putetrekk nemlig!
... og med transferpapir kan man gjøre mye spennende!
Min gamle mor har ALT, bursdagsgave til henne er derfor en utfordring. Men i år fikk hun altså en pute.
Et gammelt familiebilde var passe nostalgisk til puta. "Det var en gang.... anno 1965


Vanligvis legger jeg ikke ut bilder av familiemedlemmer, men.....1965......det er NOEN år siden da.... vi har vokst både i høyde og bredde de fleste av oss.......satser på at jeg blir tilgitt ;) Mor ble i alle fall glad, puta fikk hedersplass, den tryller frem minner fra en svunnen tid......

Etterhvert ble det flere puter, men hvor var fotografen???.....surrekoppen meg glemte selvsagt å ta bilder!!
Men noen har jeg ivertfall foreviget. Eirin fikk være motiv til denne. Hun elsker turn, det var derfor et naturlig tema. Jeg bala med speilvending av skrift, glemte å speilvende osv helt til jeg oppdaget at skriveren hadde et eget valg for T-skjorteutskrift som speilvendte helt av seg selv! En tenkende skriver altså....genialt!!



Den siste jeg laget har Trollie som motiv. Litt pynte-border i hjørnene :)

Veldig gøy, og jammen lærte jeg mye underveis :)
Kanskje jeg skal driste meg til å sy noen sting også......etterhvert.............kanskje....


Snart er det tilbake til jobb, komme seg i-gjenge skal bli greit, men du verden så godt det er med ferie!
Og det er noen dager igjen.......nytes..........uansett VÆR.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fine! Du kan helt sikkert prøve å sy noen sting også.
mvh Trine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...