lørdag 11. februar 2012

Jeg er igang igjen ♥♥♥

ENDELIG er jeg tilbake her i bloggen :) 
Jammen ble det en lang bloggpause! Hele januar gikk med til ting som måtte ordnes, regnskap 
som skulle avsluttes osv osv. Vet egentlig ikke HVOR den måneden ble av....
Etterhvert ballet det bare på seg, og jeg fikk vel litt bloggsperre. 
Men NÅ er jeg igang igjen :) 
Jeg har vært bittelitt kreativ innimellom, 
har pjona og hakka.

Her er et par pjona pulsvarmere jeg laget til Eirin på 11år.
Søte med roser til dekor 


Jeg lærte HAKKING en gang for "100" år siden ;) Husker det som noe tett og veldig fast, 
som kun egnet seg til grytekluter. Da jeg så boka "Hakke peiling" 
skjønte jeg at noe hadde skjedd på hakkefronten; noe positivt; 
For i boka var det oppskrifter på bla hakket skjørt og genser. 
Aha! Det går an å rundhakke!! Og det går an å hakke myke deilige plagg!! 
Så gøy! Verden går fremover!! Dette må prøves :)

Jeg startet like godt med å lage pute, med tykt garn og tykk hakkekrok gikk det 
SUPER-FORT!
Hjertet er også hakket, men det var vanskelig å få til kanten, det ble litt "røft" :)
Men her er den altså; på sofaryggen sammen med husets engel.


Hakking er kjempegøy, anbefales :)
Neste hakkeprosjekt er en hals til meg selv.

Tusen takk til alle dere som besøker bloggen min, 
og takk for alle koselige kommentarer 

Klem fra 



3 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Hei Dordi! Så kjekt å "se" deg tilbake. Visste ikke at det er kommet ny hakkebok. Har fusket litt i dette faget jeg også, og har boken til Solvor Hofsli. Men kunne godt tenke meg denne også. Synes tingene dine ble skikkelig delikate :)

God søndag da!

Unknown sa...

Så fint at du er tilbake :-) Du er like kreativ, så fine håndarbeidsting du har laget! Nydelig.
Klem
Brit Eva

Meta sa...

Velkommen tilbake.:) Venter i spenning på dine neste kreative krumspring.:)

Ønsker deg en herlig og kreativ helg!

Klem,Meta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...