fredag 16. desember 2011

KJÆRE JULENISSEN

...... i år ønsker jeg meg så veeeeeeldig en SNEKKERBOD
Jeg skjønner godt at du ikke kan tre den ned gjennom pipa, men altså, 
den behøver ikke være veldig stor, bare litt større enn pipa da. 
Med plass til en høvelbenk, ja, for jeg har verktøyet klart!

Verktøyet ligger i boden, og lider en kummerlig tilværelse
- men RETT SOM DET ER (les hele tiden) tar det seg en tur på ville veier. 
Og da-   klarer jeg ikke å finne det igjen! Det har gjemt seg! 
 Av og til, men bare av og til, tenker jeg at det er MEG SELV som har 
ROTA
det bort,
VERKTØYET altså, men
NEI, den tanken slår jeg fra meg like fort som den kom! 
Men altså; en
SNEKKERBOD,
der
STIKKSAG -HØVEL -  PUSSMASKIN
 kan få sin faste plass, og det er plass nok til å BRUKE det!
DET ønsker jeg meg i år.

Er det så stort et ønske da kjære JULENISSE?
Du skjønner jeg lager så mye "rart", 
ja, og da er det slett ikke plass på hobbyrommet,
NEIDA, da må jeg ta i bruk både
kjøkken - stue, 
bod og gang
!
OG det hadde vært fint med en vask i snekkerboden,
for du skjønner jeg maler og styrer, 
og da blir ikke oppvaskbenken på kjøkkenet noe særlig fin :(

KNOTTENE
på kjøkkeninnredinga er helt SUPRE som
TØRKESTATIV,
men det synes ikke
ASSISTENTEN
på 11! 
Hun strever så fælt med å åpne skapdørene når hun skal ha glass og tallerkener. 
Nå skal det sies at assistenten er en tålmodig frøken, men nå er liksom grensen nådd, 
når alle knottene er fulle av
TRE-STAVER,
og klestativet, midt på stuegulvet, er fullt av
HJERTER, 
og kjøkkenbordet er fullt av RAMMER, BRETT OG MALERKOSTER
stuebordet er fullt av prislister, julekort og tegnesaker, 
DA ...... er det hun spør;
litt kvassere i stemmen enn vanlig,
MAMMA
har ikke du
HOBBYROM!!!! 



Kremt, kremt, jeg HAR hobbyrom kjære julenisse, men det er gjemt bak en hvit gardin
og når den hvite gardina er trukket FOR, 
- kunne det betydd at" her lages noe
HEMMELIG!",
 ..MEN sannheten er at
- da er det FULLT - av rot, 
for du skjønner; det er når det er mest rot
at jeg er mest kreativ..
Så derfor 
KJÆRE JULENISSE 
ønsker jeg meg altså en 
SNEKKERBOD
med 4 vegger, tak og gulv, og et vindu med masse lys!! 
DER kan jeg trylle frem alle de ideene som ramler ned i hodet mitt!!
Og som jeg ikke har plass til å lage på hobbyrommet..

Så derfor kjære julenisse ser ønskelisten slik ut:
1: SNEKKERBOD
2: SNEKKERBOD
3: SNEKKERBOD
4:SNEKKERBOD
5-100:SNEKKERBOD!
Og hvis jeg får det nissefar,  kan assistenten får igjen både kjøkken, stue, bod og gang!!!
Juhu, da blir det BRA!!


Hilsen
en
kreativ
rotekopp
som
fortsatt
tror
på 
julenissen

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lo godt når jeg leste innlegget ditt, skjønner godt behovet for ei snekkerbod ja, du er ei produktiv dame.
Klem
Brit Eva

Janne i Fagerlia sa...

He,he, kjenner meg såååå igjen. Men nå har dette heldigvis ordnet seg for min del. I sommer fikk jeg tatt i bruk stort hobbyrom med mange reoler og stort arbeidsbord. Håper Rørosnissen er lydhør :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...